Kako mi je to uspelo?

Dok sam sinoć čekao taksi video sam bilbord:

Meni je profesionalna deformacija da pogledam stvari na internetu koje me  upućuju bilbordi ili bilo koji drugi vid promocije.


Ukucam dakle u FB pretragu “dug sit i pare na broju” i nađem se ovde

Kampanja odrađena, što bi se reklo “By the book”. Sajt akcije,  već pomenuti FB FP, igrica na njemu… i sve cool, osim što od 4. marta kad je postavljen do juče (za 25 dana) ima 150 lajkova. “Količina nije bitna”. Jeste i te kako! Posebno ako se uporedi sa troškovima kampanje. Broj lajkova nije sam sebi cilj, on je pokazatelj potencijalne uspešnosti kampanje. Pravi pokazatelj je naravno uticaj na poslovanje. Pravu sliku daje odgovor na pitanje “Koliko je osoba uzelo kredit za refinansiranje jer je za njega saznalo putem FB FP ili jer je odigralo igricu?”. To recimo može da se pita prilikom popunjavanja papira za uzimanje kredita. Kad može salon za depilaciju da prati koliko je novih klijenata dobio zahvaljujući aktivnostima na internetu može i banka.

Al’ da se vratimo na temu. Ja naime ne volim kritizere. Kritizeri su likovi koji zapljunu a ne potrude se da bar improvizuju rešenje. “Ovo vam ne valja i pišem o tome na blogu! Ja znam kako treba al’ neću da vam kažem. Platite pa ću reći, to se zove konsalting.” Ma nemoj, to se zove jajarenje. :(

Suštinski problem po mom mišljenju, a voleo bi da se uključite i date svoje viđenje ali prvenstveno i da date predloge kako da se stvar popravi, je u samom FB FP kampanje. Što bi rekli seljaci “Ne goji se prase pred Božić“. Siguran sam da kolege mogu to mnogi lepše i kitnjastije da kažu koristeći ključne reči kao npr. “kontinuirane online aktivnosti”, “usaglašavanje svih aktivnosti na internetu sa strategijom komunikacije kompanije” i tako dalje i tome slično. Radi se u stvari o tome da FB FP nije bilbord i da je način rada svojstven komunikaciji u realnom svetu kad se prenese online jednostavno #fail.

Konkretno ne možete da:

  • U trenutku lepljenja oglasa na bilborde zalepite i materijale pripremljene za kampanju na FB

Rešenje je da, ako ste već odlučili da uključite FB među alate koje koristite, onda to radite stalno. Da komunikaciju vršite kontinuirano, ne po kampanji. Da sve komunikacione aktivnosti fokusirate na korporativni Fan Page a kampanje radite po tabovima.

  • Na FB FP stavljate samo kreativu spremljenu za print i TV i … ništa

Na Social Media se komunicira a ne reklamira. Ne bi da razglabam na ovu temu, od Gage ima dosta odličnih tekstova o tome.

  • Ne promovišite svoje aktivnost FB reklamicama

Za 25 dana od postavljanja ovog FB FP nisam video ni jednu reklamu koja me poziva da odigram igricu i time se upoznam sa kreditima za refinasiranje a ja verovatno spadam u core ciljne grupe.

Dodajte dalje…

P.S.

Igrica je potpuno sjajna. :) Jednostavna a popaljiva za igranje.

Veoma mi se dopada kako se kasica-prasica naduje kad ubacite token u nju. :)

Trebalo bi razmislili da li igrica može da bude i nagradna, bar u periodu dok kampanja traje.

P.P.S.

Napomena: Sve primedbe i sugestije u ovom postu iznešene su u cilju unapređenja kolektivnog znanja internet zajednice.