Prisustvovali smo danas kod Feketića, na TV-u i potom na društvenim mrežama očiglednoj demonstraciji nepoznavanja kako komunikacija u zimu 2014. funkcioniše i koliko su tanane niti koje dele #pobeda od #kanal.

Scenario 1.

Političar si. Kreneš da obilaziš zatrpane. Gle čuda sa tobom je TV ekipa. Snime tvoj boravak na terenu i hvale vredan čin. Ovo kažem bez cinizma. Treba stisnuti petlju i iscimati se napolje po ovom užasu od vremena.

Izađeš na televizor i nekoliko desetina minuta kasnije predmet si sprdnje i glavni akter montaža, nekih vrlo kreativnih, jer ljudi kapiraju to što radiš kao borbu za publicitet i kao propagandu. Bez obzira šta ti i tvoj personal zadužen za publicitet i reputaciju mislite i radite. Ne ulazimo u to, percepcija je bitna zar ne?

Jer posao ti je samo da država funkcioniše, da javne službe rade svoj posao, da Sektor za vandredne situacije bude opremljen i da na kraju, ako niko ne uspe da uradi svoje, vojska koja ima najjaču tehniku izađe i pomogne. To se zove država a zanimanje se zove državni službenik.

Scenario 2.

Političar si. Kreneš da obilaziš zatrpane. Gle čuda sa tobom je TV ekipa ili su već na terenu.  Ljubazno im objasniš da ovo nije situacija koju bi trebalo da dokumentuju nego da krenu za tvojim primerom ili ih ekipa iz tvog protokola zamoli da ne snimaju, ma šta zamoli…

Tu si i aktivan si, radiš sa ljudima, pomažeš, u akciji si… dovoljan je jedan, makar jedan paćenik u tim kolima ili neko iz Vojske ili neko od onih koji se tu zateknu ..da tvitne, tvitpicne, Instagramuje, podeli na Fejsbuku da si tu i šta radiš .. i priča poprima sasvim drugi tok, da se autentično svedočenje o onome što radiš proširi ispričano od strane očevica. Jer ti si zaista neko ko je izašao iz okvira, iz svog kabineta, .. i ljudi to osete i cene. Sve ovo sposobni ljudi mogu naravno i da isfejkuju ali je to već druga priča…

Koja je razlika između ova dva scenarija? Samo u shvatanju kako veb funkcioniše, gde je Srbija došla u razvoju komunikacije putem društvenih mreža i da je bolje nekada imati vrapca na grani (potencijalni tvitpic očevica) koji se pretvori u jato vrabaca nego goluba u ruci (spremnu TV ekipu) čiji se snimak pretvori u gavrana poruge na vebu.

Koje vreme deli Srbiju između prvog i drugog scenarija? Cenim 3-5 godina, dok se partijski jastrebovi koji su odrasli na vebu i u njemu vide šansu, koji razumeju društvene mreže i vide u njima moćan alat za probijanje kroz stranačku hijerahiju ne primaknu 35-toj i ne budu imali dovoljno #uticaj-a da obuzdaju old school PR ove koji slabo čitaju blogove.

Lesson learned, nadam se bar.

 

Update posle još malo razmišljanja na ovu temu.

A mogla je da bude takva #pobeda. Potpuno sam ubeđen da bi se bar jedna slika snimljena mobilnim telefonom kod Feketića pojavila na društvenim mrežama. Što je najluđe SNS ima najsnažniji veb gerilu i stotine treniranih i spremnih aktivista koji bi to proširili. A što je na Tviteru eto ga očas u tabloidima. Ovde se radi o sukobu koncepcija i generacija. #nevera

prom dresses australia,christian louboutin uk,ralph lauren italia shop,louis vuitton outlet,michael kors outlet